Na co byste neměli zapomenout při tvorbě webináře

Co je webinář?

Webinář je jedním z marketingových kanálů, který slouží ke zprostředkování konkrétních informací jednotlivým zákazníkům. Jedná se také o vhodnou aktivitu, díky které můžete získat nové kontakty, a tak je dobré umět s tímto prostředkem správně pracovat a vytěžit z něj maximum. K tomu je dobré znát efektivní způsoby emailové komunikace, aby dostali uchazeči webináře ve správný čas správné sdělení, odkaz či upomínku. Komunikace okolo webinářů nezačíná v momentě zahájení webináře a nekončí v momentě, kdy se s diváky rozloučíte a zamáváte na kameru. Proces je poněkud delší, pojďme si ukázat jaké jednotlivé kroky obnáší.

 

Jak je tvořit?

 

Prvním důležitým krokem je mít zajímavý obsah o kterém budete divákům povídat. Získání tohoto obsahu zabere určitě nějaký čas, ale do budoucna je to investice, co se nepochybně vyplatí. Důležité je mít také technické zázemí a potřebné technologie. Bez kvalitních nástrojů z webináře nevytěžíte kontakty tak, jak byste chtěli a to je škoda, pokud si už s přípravou dáte práci. Nutné je mít také fungující a efektivní web, na který umístíte formulář, pomocí kterého se zájemci na webinář zaregistrují. Nezapomeňte, že po vyplnění formuláře by se jim měla zobrazit děkovací stránka, na které poděkujete za registraci a zmíníte, co bude uživatele čekat. Potom už přichází na řadu emailová komunikace, díky které budete sdílet důležité informace a instrukce.

 

1)      První email, který dorazí hned po registraci znovu zdůrazní poděkovaní za registraci a za zájem o váš webinář. Potom je dobré, abyste zájemce seznámili se základními informacemi a popsali mu, co bude součástí webináře a na co se může v programu těšit. Dobré je zmínit také datum a čas konání a poznamenat, že přijde v následujících dnech řada upomínek, aby o akci nepřišel. Nezapomeňte tento email odeslat s dostatečným předstihem a důkladně naplánovat celé načasování.

2)     Následovat by měly průběžné upomínky o tom, že se konání akce nezastavitelně blíží. Tyto emaily můžou být pouze stručné, důležité je, aby byly hlavně efektivní. Jejich cílem je, aby zájemce na akci nezapomněl a nevytratila se z jeho podvědomí. Tyto emaily by měli chodit v rozmezí 2 – 5 dní před uskutečněním webináře.

3)      V den D je dobré znovu upozornit, že webinář proběhne již za několik málo hodin. Zavčas si naplánujte také odeslání odkazu, přes který se jedinci k webináři přesměrují. Nezapomeňte si několikrát zkontrolovat, že je odkaz opravdu funkční a že po technické stránce vše funguje tak jak má.

4)      Jak už jsme si říkali, uskutečněním webináře to nekončí. Když už jste s těmito kontakty navázali komunikaci, využijte ji a požádejte je zhodnocení webináře a zpětnou vazbu. To jsou pro vás cenné informace, které se vám budou do budoucna hodit a na jejich základě pak můžete vaše webináře a celkovou komunikace zlepšovat a posouvat dál. Tento email je dobré odeslat 1 den po uskutečnění webináře.

 

Webinář jako efektivní lead generation

Kontakt, který vám prostřednictvím formuláře na webových stránkách zájemci poskytnou je pro vás nesmírně cenný. Pro vás to totiž znamená, že má jedinec o vaši firmu a službu opravdu zájem a je tak větší pravděpodobnost, že ho s případnými marketingovými emaily nebudete obtěžovat a vaši nabídku opravdu využije. Získáváte tím tedy opravdové potencionální klienty a můžete na nich budovat tzv. lead generation marketing, který nejen ušetří práci a čas obchodníků, ale hlavně získáte klíčové zakázky a spokojené zákazníky, kteří se k vám budou rádi vracet.
Dobré je tedy využívat získané kontakty prostřednictvím webináře i na komunikovaní vašich dalších služeb a produktů. Neměli byste také opomenout, že si uskutečněním jednoho webináře vytvoříte diváckou základnu, které můžete automaticky posílat pozvánky i na další webináře a zajistíte tak vašim akcím vyšší sledovanost. V takovém případě je pak vhodné využívat lead scoring, který vám umožní mapovaní míry aktivity jednotlivých kontaktů. Můžete pak vytvářet speciální kampaně a věrnostní nabídky pouze pro ty kontakty, které mají o vaše služby pravidelně zájem, případně se pravidelně účastní vašich webinářů.

 

Shrnutí na závěr

 

  • Emailová komunikace týkající se webináře není pouze o jednom emailu. 

  • Emaily by měly být správně načasované a tento časový plán byste měli dodržet

  • Hlídejte si, aby byly všechny technické prvky jako formuláře, dopadové stránky, odkazy či proklikávací tlačítka v emailech funkční. 

  • Na závěr nezapomeňte požádat o zpětnou vazbu, ze které při tvorbě dalších webinářů vycházejte.

  • Mějte plán, jak pracovat s kontakty, které nasbíráte na webináři a jaké budou návazné aktivity.

Kontakt

Kontakt

napište nám zprávu